معرفی:
اداره اداره امور اداری و منابع انسانی پژوهشگاه به منظور تسهیل در انجام امور اداری، مدیریت منابع انسانی، پشتیبانی کارکنان و اعمال نقش نظارتی ایجاد و بر اساس آخرین ساختار سازمانی متشکل از بخش کارگزینی، بخش دبیرخانه و بخش خدمات عمومی میباشد. این اداره درتلاش است تا در راستای اهداف و وظایف پژوهشگاه ایفای نقش نماید.
چشم انداز، مأموریت:
ایجاد روحیه پویایی، و پاسخگویی در ارائه خدمات اداری، مدیریتی برای اثر بخشی و افزایش کارآئی کارکنان ستاد و صف
آشنا نمودن افراد به اصول و قوانین و مقررات اداری مصمم به تقویت جایگاه امور اداری و ارتقای سطح خدمت رسانی به پرسنل و سایر مراجعین
مأموریت:
ماموریت این بخش در راستای انجام برنامه ریزی، ساماندهی و نظارت بر حسن اجرای وظایف و فعالیتهای اداری، مدیریت منابع انسانی بر اساس شایسته سالاری و عدالت محوری و تلاش برای ایجاد وحدت رویه در عملکرد اداری و توسعه منابع انسانی ستاد و صف واحد می باشد.
اهداف کلان:
این اداره ضمن مد نظر قراردادن چشم انداز مذکور ، بررسی و اتحاذ تصمیم در مورد کلیه پیشنهادات واصله از واحدهای تابعه در خصوص اجرای طرح های طبقه بندی مشاغل براساس مصوبات هیأت رئیسه، تخصیص پست ها یا مشاغل سازمانی به طبقات رشته های شغلی طرح طبقه بندی مشاغل و تعیین گروه مستخدمین در چهارچوب ضوابط، نظارت و کنترل مدارک ارائه شده، تشخیص تجربه، مدرک تحصیلی، دوره های آموزشی، کارورزی، سوابق تجربی و غیره، نظارت بر تعیین مشاغل مستخدمین پیمانی از لحاظ شرایط تصدی، نظارت بر امر انتصابات و ارتقای گروه با توجه به قوانین و مقررات و ضوابط طرح های طبقه بندی مشاغل، نظارت و کنترل مجوزهای استخدامی و نظارت بر صحت صدور کلیه احکام استخدامی را برعهده دارد.
این مدیریت سیاستهای کلی اعلامی از سوی دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی و اسناد بالادستی نظیر سند چشم انداز ۲۰ ساله، نقشه جامع عملی کشور و برنامه های توسعه را سرلوحه فعالیتهای خود قرار میدهد تا به اهداف ذیل نایل گردد:
- تأمین حفظ و ارتقاء منابع انسانی توانمند و کارآمد
- توسعه و نگهداشت منابع انسانی و فیزیکی
- ایجاد زمینه لازم برای استفاده بهینه از دارایی¬های دانشی و تجربه کارکنان
- نظارت کامل بر حسن اجرای مصوبات، مقررات، بخشنامهها، مصوبات اداری، رفاهی و…
- کاهش زمان ارائه خدمات اداری از طریق مکانیز کردن سیستمهای اداری و یکپارچه سازی خدمات اداری
- اصلاح ساختار سازماني و ارتقاي بهره وري سازماني
- ارتقاء سطح اطلاعات و بهره برداري از فناوري هاي نوين
- تكريم ارباب رجوع
- اصلاح فرايندها
- پذيرش و بررسي پيشنهادات طبق نظام مربوطه
- بهبود مستمر فعاليت ها
شرح وظایف :
- انجام امور استخدامی اعضای هیأت علمی و کارکنان اداری، صدور احکام مربوط به انتصاب، ترفیع، مرخصی، مأموریت و بازنشستگی و …
- حفظ و نگهداری کلیه بخشنامه ها، قوانین، مقررات و آیین نامه های استخدامی
- شرکت در جلسات تهیه و تنظیم بودجه پرسنل کارکنان
- تشکیل، حفظ و نگهداری پرونده های کارکنان
- آموزش مسائل اداری و منابع انسانی به کارکنان
- انجام امور مربوطه به گزینش کارکنان
- اجرای قوانین و مقررات و آیین نامه های استخدامی کشور
- نظارت بر نحوه ورود و خروج کارکنان
- آموزش مسائل اداری و منابع انسانی به کارکنان
- اجرای طرح مسیر ارتقاء شغلی کارشناسان و مدیران
- بایگانی اسناد و مدارک مربوط به کارکنان
- پی گیری نیازهای استخدامی و اعلام نیاز واحد با توجه به پست های سازمانی بلاتصدی
- برنامه ریزی و انجام اقدامات لازم مربوط به وسائط نقلیه واحد اعم از شماره گذاری، بیمه، مجوز، مجوز طرح، عوارض و سایر و نیز رسیدگی، کنترل و نظارت در جهت تعمیرات کلیه خودروهای پژوهشگاه و ارائه خدمات نقلیه مورد نیاز به کلیه واحدها
- تنظیم گزارش های دوره ای به منظور ارائه به مقام مافوق
- نظارت و تقسیم کار بین واحدهای تابعه (کارگزینی،خدمات، نقلیه، دبیرخانه و تأسیسات)
مدیر اداره: فرزانه مصطفئی