یوگای بارداری در آب

 

ضرورت تشكيل کارگاه:

با توجه به ویسکوزیته بیشترآب نسبت به هوا وزن توده بدن درآب کاهش می­ یابد. از این رو افراد سنگین وزن­تر به ویژه اشخاص باردار به راحتی در آب قادر به حرکت بوده و ماهیچه­ های آنها بهتر عمل می کنند. عضلات ریلکس­تر شده و همچنین بسیاری از مشکلات مفصلی بهبود می­ یابد. علاوه بر این اجرای بسیاری از فعالیت­های هوازی بر روی زمین برای شخص باردار سخت و گاها با ریسک و خستگی همراه است ولی درآب به راحتی و با اطمینان خاطر قادر به انجام آن ها می­ باشد. آشنا شدن دانش ­آموختگان مامایی با علم یوگا در آب و کابرد آن در بارداری به عنوان روش­های مکمل در کنار مراقبت­های پزشکی برای مراجعین بارداری بسیارمفید و ضروری می­ باشد.

  اهداف برگزاري کارگاه:

با توجه به تلاش برای بالا بردن آمار زایمان طبیعی در این راستا تمرینات در آب به گونه­ ای طراحی شده­ اند که بر روی کارکرد لگن تاثیر­ گذارتر بوده تا در قرارگرفتن جنین در موقعیت­ های مناسب و افزایش ابعاد لگن بسیارکمک­ کننده باشند. بسیاری از تمریناتی که درخشکی به سختی می­توان انجام داد در آب به سهولت و اطمینان قابل اجرا و اثرگذار می­ باشند. مراقبت از باردار از طریق بکارگیری تکنیک­ های موثر در یوگا درآب وتن­ آرامی همراه با استفاده از علم روز Birth light موجب ارتقای بیشتر مامایی و کمک بهینه­ تر به مراجعین بارداری می­ باشد.

توانايی های مورد انتظار فراگيران در پايان دوره:

  • آشنایی با علم یوگا درآب وکاربرد آن دردوران بارداری
  • آشنایی با تکنیک­های تن­آرامی وکاربرد آن دردوران بارداری
  • آشنایی باتکنیک­های تنفسی موثر در بارداری و زایمان
  • آشنایی باعلم روز Birth light بکارگرفته­ شده در کشورهای پیشرفته

سرفصل های آموزشی:

  • اصول ومبانی یوگا
  • بیومکانیک لگن
  • ویژگی های آب
  • آناتومی حرکات
  • رعایت ایمنی و رفع خطرات استخر
  • موارد منع وخطوط قرمز در تمرینات آبی
  • روش های گرم کردن بدن درآب
  • تکنیک های حرکتی بدون ابزار
  • تکنیک های حرکتی همراه با ابزار
  • تمرینات گروهی
  • ریلکسیشن و سردکردن بدن
  • تشکیل ساختار کلاس

گالری تصاویر

ارتباط مستقیم با کارشناس دوره: 09304092252 (خانم چناپارچی)

ارتباط مستقیم با کارشناس دوره از طریق تلگرام: t.me/acecrnursing